Korzyści z treningu na drążku

Ćwiczenia na drążku nie należą do łatwych, ale są bardzo skuteczne w budowaniu siły mięśni. Drążek jest doskonałym sprzętem do ćwiczenia mięśni brzucha, ponieważ:

  • Ćwiczenia są nie tylko różnorodne, ale i bardzo wymagające;
  • Angażują mięśnie grzbietu i barków;
  • Można efektownie połączyć je z treningiem grzbietu i/lub barków.

Ćwiczenia na drążku można zresztą uzupełnić o ćwiczenia na ławeczce prostej i skośnej, tworząc w ten sposób kompleksowy trening brzucha, który szybko zapewni nam oczekiwane rezultaty wizualne, a ponadto zabezpieczy nasz kręgosłup przed kontuzjami, wyprostuje naszą postawę, zminimalizuje ryzyko otyłości brzusznej, poprawi funkcjonowanie stawów, poprawi osiągi w innych ćwiczeniach (np. w wyciskaniu na klatę) i ogólnie – podniesie poziom naszego zdrowia i kondycji. Nic więc dziwnego, że każdy dobry plan treningowy musi objąć tę partię mięśniową. Jeśli wolicie jednak ćwiczyć mięśnie brzucha bez sprzętu, polecamy przeczytanie tego poradnika.

Reklamy
Duze Słowa - blog o sporcie, ćwiczenia na mięśnie brzucha, fitness

Obciążenie w treningu brzucha

Jeżeli zależy nam na „kaloryferze”, nie powinniśmy ograniczać się do brzuszków i innych ćwiczeń domowych. Najlepsze rezultaty osiągniemy bowiem, gdy zaczniemy trenować z obciążeniem. Zamiast więc marnować czas na setki brzuszków dziennie, wybierzmy się na pobliską siłownię i zacznijmy trening z prawdziwego zdarzenia. Zresztą, nawet jeśli nie zależy nam na „kaloryferze”, i tak warto pomyśleć o uwzględnieniu tej partii mięśniowej w naszym planie treningowym. Silne mięśnie brzucha to bowiem lepsza praca podczas innych ćwiczeń – w końcu brzuch angażujemy w trakcie wyciskania, podciągania, a nawet przysiadów.

Jak ćwiczyć z obciążeniem?
Trening brzucha z obciążeniem rządzi się podobnymi zasadami do treningu każdej innej partii ciała. Jedyna modyfikacja, której warto dokonać, to potraktowanie go jako treningu obwodowego. Ponadto pamiętajmy, że mięśnie brzucha są dość delikatne – nie można ich więc obciążać. Jeden, max dwa treningi w tygodniu w zupełności wystarczą.

Początkującym poleca się dobrać trzy-cztery ćwiczenia obejmujące wszystkie partie brzucha i wykonywać w nich dwie do trzech serii z dziesięcioma do piętnastu powtórzeń. Przerwa krótka, trzydzieści sekund, choć tu uwaga: im więcej doświadczenia w trenowaniu brzucha, tym przerwa coraz większa! Wtedy też można zwiększać liczbę serii (ale nie powtórzeń – jak już bowiem wspomnieliśmy, mięśnie brzucha są dość delikatne – nie obciążajmy ich).

Ćwiczenia mięśni brzucha

Ćwiczenia brzucha na dobry początek

Dla mnie początkiem ćwiczeń było ćwiczenie mięśni brzucha.

Kiedy zaczynałem swoją przygodę z ćwiczeniami nie miałem żadnego profesjonalnego sprzętu, który wspomagałby mnie w moim dziele. Posiłkowałem się matą rozłożoną na dywanie i zacząłem od ćwiczeń brzucha i kręgosłupa. Powód był bardzo prozaiczny po prostu brzuch miałem duży, a kręgosłup bolał od niewłaściwego stylu życia. Chciałem zacząć od pompek ale, gdy uświadomiłem sobie, iż jestem w stanie dziennie zrobić dwie pompki to ciężko było to uznać za jakiekolwiek ćwiczenie. Więc zacząłem od brzucha – dość szybko osiągnąłem widoczne rezultaty – co nie obyło się bez solidnych zakwasów.

Nie czekając zakupiłem w sklepie internetowym www.tvokazje.pl bardziej profesjonalny przyrząd do ćwiczeń brzucha. Dzięki temu zacząłem uważać się za trochę mniej amatorskiego początkującego sportowca. Efekty przy użyciu sprzętu były znacznie lepsze niemniej nie można powiedzieć, że wcześniej było źle. Po prostu jeśli może być lepiej w jakimś sensie to po co sobie utrudniać życie. Teraz brzuch mam twardy jak kamień co jest efektem wieloletnich ćwiczeń. Dzięki temu już nie wstydzę się ściągać koszulki na plaży i czuję się znacznie lepiej fizycznie i psychicznie.

Sport - moja pasja, ćwiczenia brzucha

Dlaczego blog o sporcie, czyli kilka słów o mojej pasji

Często dziwię się, gdy słyszę od znajomych, że nie mają pasji lub czegoś, co ich porywa bardziej niż coś innego. Dla mnie zawsze taką pasją był sport. Gdy byłem mały biegałem z ojcem po lesie dla czystej rozrywki i już mi tak pozostało. Nie jestem żadnym wyczynowcem ale cenię sobie dobry sprzęt sportowy. Nie ma to jak praktyczny przyrząd do ćwiczenia mięśni brzucha albo porządna ławka do ćwiczeń. Z dobrymi akcesoriami sportowymi można znacznie szybciej osiągnąć swój cel i przede wszystkim dobry sprzęt jest bezpieczny. Ćwicząc brzuszki przykładowo na ziemi bardzo szybko nabawimy się bólu kręgosłupa i innych potencjalnych dolegliwości. Z dobrym i funkcjonalnym sprzętem ćwiczenia czy to w siłowni, czy fitness są przyjemniejsze i bardziej efektywne.

Nie ukrywam po części faktem jest, iż lubię otaczać się nowymi akcesoriami do ćwiczeń, które zwykle kupuję w sklepach internetowych, wcześniej oglądając filmy opisujące dany sprzęt. Lubię wszystko najpierw dobrze sprawdzić zanim kupię, dzięki temu rzadziej się rozczarowuję. Poza tym dobre odżywki i suplementy nigdzie indziej nie są tak tanie jak w internecie. Czytając bądź oglądając video o danym sprzęcie, mam możliwość zobaczenia, jak urządzenie sprawdza się w życiu i czy warto je mieć u siebie w domu, siłowni, czy salce do fitness. Myślę, że video reklamy, telezakupy, czy inteligentne sklepy internetowe to przyszłość ponieważ dają możliwość dokładnego przyjrzenia się danemu przedmiotowi przed jego kupieniem. Wiadomo, każda rzecz kupiona przez internet może zostać zwrócona bez podania przyczyny, co jest kolejnym atutem takiego rozwiązania. Nie ma też momentu stresu, jak kiedy sprzedawca w sklepie stacjonarnym do nas podchodzi i zadaje pytania, albo coś nam poleca. W internecie możemy sprawdzić opinie o przedmiocie, w sklepie tradycyjnym natomiast musimy zaufać ocenie sprzedawcy.